Luxe kledingmerk van succesvolle voetballer

Blog

Kleding en sport

Toen ik een aantal jaar geleden op vakantie was in Bali heb ik genoten van de stranden, de zee, de prachtige tempels, de strandfeesten en bovenal de fantastische surfcultuur. Bali is een van de plekken waar je de beste golven ter wereld hebt en het trekt dan ook een aantal van de beste surfers ter wereld aan. De wereld van surfen is een dubbele wereld. Aan de ene kant is het een hippie wereld. Mannen en vrouwen die niet veel geven om een luxeleven, met dure producten, kleding en auto’s. Zolang ze maar een strand en golven hebben lopen ze in zwembroek en flipflops of zelfs blote voeten vrolijk door het leven. Tegelijkertijd is surfen ook een steeds populairdere sport aan het worden. Dit zorgt voor meer aandacht en kijkcijfers en daardoor meer geld.

Dit heeft ervoor gezorgd dat er meer een lifestyle om de cultuur heen is ontstaan. Hier maken kledingmerken zoals Deus gebruik van. Ze maken dure mooie merkkleding maar marketen deze kleding voor surfers en hippies. Deus is natuurlijk een van de grote merken aan het worden en ze hebben nu ook overal ter wereld restaurants en motorshops. In Bali zijn er bij de Deus locatie nu ook wekelijks feesten en je kunt er gek genoeg zelfs een gratis tattoo krijgen op bepaalde dagen.

Voetballer Balr

Nu is dat natuurlijk wat overdreven maar er zijn steeds meer kledingmerken die eenzelfde marketing tactiek zijn gaan gebruiken. Demy de Zeeuw heeft in 2013 het merk Balr opgericht. De wereldberoemde voetballer zocht met dit kledingmerk binnen klanten binnen de voetbalfans markt. Desondanks is het kledingmerk niet bepaald sportief en gaat het ook absoluut niet om sportkleding voor je volgende potje voetbal. In plaats daarvan heeft hij gekozen voor een wat luxer ogende kledinglijn die bedoeld is om de drager het gevoel te geven dezelfde luxe levensstijl aan te nemen als die van de topvoetballers in de wereld.

Bekende voetballers zoals Gregory van der Wiel en Eljero Elia hebben zich al aan het merk gebonden. Desondanks is het kledingmerk niet onbetaalbaar duur en alleen voor de allerrijksten aan te schaffen. Het merk heeft dan ook geen dure pakken, overhemden en andere zakelijke kleding in zijn inventaris. Het gaat meer om kleding zoals T-shirts Hoodies, Sweaters en dan wel ook Polo’s. Het merk Balr is een woordspeling op het woord Baller. Dit betekent een persoon die het luxeleven leidt. Het leven van snelle auto’s, mooie vakanties, grote huizen en prachtige vrouwen. En het is deze levensstijl die Demy de Zeeuw met zijn kledingmerk wil promoten.

Geef een antwoord